Seznam článků |
---|
Skupina Coloseum: tržby na úrovni předpandemického roku 2019 |
Skupina Coloseum: tržby na úrovni předpandemického roku 2019 |
Všechny strany |
Meziroční nárůst tržeb na restauraci činil v loňském roce 93,5 %. „Zajímavé je sledovat i parametry namarkovaných položek nebo celkových účtů. V loňském roce jsme v našich restauračních provozech evidovali meziroční nárůst účtů o 220 tisíc kusů, ve srovnání s rokem 2021 pak bylo namarkováno o 667 tisíc položek jídla a nápojů více, což znamená denní nárůst o 1 829 položek,“ říká Jan Mužátko, majitel skupiny Coloseum Holding.
Co skupinu čeká v následujících měsících
Hlavním finančním cílem skupiny Coloseum Holding pro letošní rok je snížení dluhu až o 100 milionů korun a dosažení zisku EBITDA ve výši minimálně 20 milionů korun. Aby se podařilo tyto cíle naplnit, plánuje skupina emitovat nové akcie v rámci sekundárního veřejného úpisu (SPO), a to ve výši 40–60 milionů korun.
Dále bude k získání kapitálu realizován prodej nemovitosti v Průhonicích, který by měl přinést zbývající část. Důležitým krokem v nadcházejících měsících je dokončení a otevření Caffé Pascucci Na Můstku. „Jde o atraktivní lokalitu s potenciálem vysoké návštěvnosti jak lokálních zákazníků, tak zahraničních turistů. Věříme, že nám tato pobočka pomůže posílit povědomí o tomto oblíbeném kavárenském řetězci u nás a nastartovat zájem dalších franšízantů,“ doplňuje Mužátko.
Caffé Pascucci
Od roku 2002 je součástí skupiny velkoobchod Pragogastro.
V loňském roce přibyl do rodiny Coloseum Holding i kavárenský koncept Caffé Pascucci, na který má masterfranšízu. S rostoucí oblibou kávy a kavárenské kultury u nás má tento oblíbený italský koncept obrovský potenciál. „Za bezmála tři dekády, kdy na českém trhu působíme, jsme prokázali životaschopnost našeho konceptu. Italská kuchyně patří k nejoblíbenějším napříč Evropou i dalšími kontinenty. To, že je to sázka na jistotu ukazují i nedávná data z německého trhu, kde z top 50 gastro provozovatelů jich téměř 3 z 10 prodávají sortiment café – pizza, což představuje obrat až 3,6 miliardy eur. Nejnavštěvovanějším německým řetězcem je pak L´Osteria, která stojí na obdobném konceptu,“ vysvětluje Mužátko a dodává: „Věřím proto tomu, že náš byznys model je dobře nastaven a s řetězcem provozoven Pizza Coloseum a sítí kaváren Caffé Pascucci jdeme správným směrem.“
© Marian S SUCHA