DZT INCOMING & BRAND SUMMIT LÜBECK 2023
Deutsche Zentrale für Tourismus/DZT pozvala ve dnech 7. a 8. června 2023 stovku novinářů a influencerů z 25 zemí EU do Lübecku na mediální Incoming & Brand Summit, jehož tématem bylo "Cestování v době změny klimatu a hodnot".
V úvodním referátě summitu Petra Hedorferová, předsedkyně představenstva DZT, přednášela o tom jak udržitelná turistika může účinně přispět ke zmírnění dopadů změny klimatu. Jasná pozice cestovní země Německa ("Reiseland Deutschland ") jako značky udržitelné kvality cestovního ruchu je podle Hedorferové klíčem k úspěšné budoucnosti v mezinárodní konkurenci, a pokračovala, že cestovní ruch, který zanedbává komplexní aspekty udržitelnosti, ztratí v dlouhodobém horizontu i životní prostředí. Formát sumitu, nám umožní zaměřit se na širší kruh mezinárodních novinářů a influencerů, kteří se seznámí s hodnotami značky "Reiseland Deutschland". Její kolegyně Dr. Bettina Bungeová manažerka cestovního ruchu Schleswig-Holstein GmbH uvedla, že tento odborný kongres "umožní mezinárodním novinářům také poprvé poznat Lübeck a pozoruhodnosti Šlesvicka-Holštýnska, aby informovali o našich inovativních koncepcích pro udržitelnou turistiku a ochranu přírody".
Lübeck und Travemünde Marketing GmbH (LTM) podpořil lübecký Brand Summit při realizaci akce ve spolupráci s agenturou pro cestovní ruch Schleswig-Holstein a Galerií umění/Kunsthalle St. Annen. Podpůrný program se zaměřil na Lübeck jako udržitelnou cestovní destinaci a místo světového dědictví UNESCO. „Lübeck byl formován historií Hanzy a po staletí je znám jako vynikající hostitel návštěvníků z Německa i ze zahraničí", řekl ve svém proslovu starosta Lübecku Jan Lindenau. "Summit je vítanou příležitostí k tomu, aby se Lübeck a Travemünde v mezinárodních médiích staly známou veličinou pro udržitelnou cestovní destinaci. Jsem si jist, že můžeme zabodovat zvláště dobře s tématy Světové dědictví UNESCO a udržitelnost.“
Součástí doprovodného programu bylo večerní setkání 7. června v Malerwinkelu s rockovou skupinou "Lopes Trio" s pivem a lahodným rybím street food. Další den pak následovaly referáty a diskuse na témata udržitelnosti a světového dědictví a zajímavé tematické prohlídky lübeckým starým městem: Pohled do zákulisí výroby ikonického produktu města: lübeckého marcipánu, návštěvou Evropského hanzovního muzea a dalších produktů, které město proslavily: čokoládovny Evers & Daughter, vína Rotspon ve vinařském domě Melle, nebo návštěva tradiční Apotheke Löwen.
Po Brand Summit se účastníci vydali na sedm post convention tours po několika spolkových zemích s aktuálními nabídkami a programy, které jsou příkladem udržitelného kulturního a přírodního turismu v Německu.
Marian S SUCHA
13.06.2023