Turistická země Německo:
nejoblíbenější cíl kulturních cest Evropanů
Turistická země Německo je jednou z nejoblíbenějších turistických destinací v Evropě a v roce 2012 obsadila v hodnocení evropských kulturních cílů podle IPK International dokonce místo první. K bezpočtu kulturních pokladů Německa patří zejména 38 památek světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO.
S mottem „Světové dědictví UNESCO – udržitelný kulturní a přírodní cestovní ruch“ věnuje Německá turistická centrála (DZT) německým památkám UNESCO tematicky celý rok 2014.
Velký význam světového dědictví UNESCO pro německý cestovní ruch
„Vyznamenání UNESCO má velký význam nejen pro turistickou zemi Německo, je také velmi důležitou značkou kvality v mezinárodním cestovním ruchu,“ vysvětluje Petra Hedorfer, předsedkyně DZT.
„Společně s našimi strategickými partnery, Německou komisí pro UNESCO a Sdružením německých památek UNESCO, budeme provádět intenzivní marketingová opatření, abychom tím zvýšili povědomí o památkách světového dědictví UNESCO v Německu, a abychom tak také podporovali kulturní cestovní ruch v Německu,“ dodává paní Hedorfer. Společným zastřešujícím aspektem vzájemné kooperace mezi DZT a Německou komisí UNESCO je jednotné logo pro tematický rok 2014.
„Značka UNESCO přináší Německu další návštěvníky, měla by ovšem sloužit také k rozvíjení a podpoře udržitelného cestovního ruchu a zvyšování porozumění mezi národy. Kooperace s DZT ve formě tematického roku 2014 nám dává možnost, jak přinést autentický zážitek světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO ještě většímu počtu lidí a zároveň je seznámit s hodnotou a významem těchto atraktivit pro lidstvo,“ vysvětluje Dr. Roland Bernbecker, generální sekretář Německé komise pro UNESCO.
Ve světovém srovnání 140 zemí obdržela turistická země Německo v hodnocení Travel & Tourism Competitiveness Report Světového ekonomického fóra v roce 2013 za své kulturní poklady 6,3 ze sedmi možných bodů. Na základě dalšího šetření (Qualitätsmonitor) se pro svou cestu do Německa rozhodlo na základě nabídky kulturních atraktivit 41 procent zahraničních návštěvníků. Největší počet turistů se zájmem o návštěvu kulturních cílů v Německu přitom pochází z USA (22 procent) a Velké Británie (17 procent). Pro 34 procent těchto turistů je titul „Světová památka UNESCO“ motivem k samotné cestě. Titul UNESCO má tak celosvětově velmi významnou pozici.
Světové dědictví UNESCO ožívá prostřednictvím osmi turistických tras
Při příležitosti tematického roku „Světové dědictví UNESCO – udržitelný kulturní a přírodní cestovní ruch“ se DZT soustřeďuje prostřednictvím různých kampaní a akcí na prezentaci německých památek světového dědictví v rámci celosvětových obchodních a marketingových aktivit. Ve spolupráci se Sdružením německých památek UNESCO bylo navrženo 8 turistických tras, na kterých mohou zahraniční návštěvníci poznat německé atraktivity zapsané na seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO.
Další aktivity v rámci tematického roku
Na webové stránce www.germany.travel/unesco vypracovala DZT mezinárodní prezentaci německých památek UNESCO ve dvanácti jazykových verzích. Doplňková interaktivní mapa navíc vytváří podporu pro zájemce při plánování jejich individuální trasy za poznáním těchto atraktivit. DZT představuje světové dědictví UNESCO v Německu prostřednictvím panoramatických a klasických fotografií, videí, díky čemuž návštěvníkům stránky tyto památky přibližují. S prováděním příprav DZT na tematický rok souvisí také nový, moderní, kulturní magazín, jehož ústředním tématem jsou právě památky UNESCO. Další obsah bude zveřejňován prostřednictvím příspěvků na sociálních médiích.